Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

Moje zelená jarní očista..

Jakmile jsem napsala o DETOXU špenátem, tak mi volaly moje kamarádky, co to vlastně dělám? Provádím jarní očistu! Mám tento návod od svojí švédské kolegyně. Už mám za sebou dva týdny a rozhodla jsem se pokračovat i třetí týden! Cítím se skvěle, spím osm hodin denně a ještě jsem i zchudla, skoro pět kilo!

Hlavním důvodem nebylo hubnutí, ale očista! V lednu jsem užívala velmi silné antibiotika, jelikož jsem si z dovolené na Bali dovezla silnou infekci. Když jsem vybrala prášky, tak jsem nebyla ve „své kůži“. Normálně spím velmi málo, ale většinou pět hodin naráz, ale v lednu jsem se budila po dvou hodinách spánku, byla jsem unavená nebo jsem nemohla vůbec zaspat. Moje energie byla ztracena.

Proto jsem se rozhodla pro jarní očistu. Moje jarní očista není půst! Vůbec nehladovím! První týden jsem dost zpomalila svoje rychlé tempo, přestala jsem běhat a jógu jsem cvičila pomaleji, více jsem odpočívala, domů z práce jsem chodila procházkou na čerstvém vzduchu.

Druhý týden se mi vrátila moje obvyklá energie a já se cítím skvěle, jako znovuzrozená, opět schopná spát více než pět hodin. Tak teď pokračuji i třetí týden a je mi opravdu báječně!

Doporučuji zažít s očistou o víkendu. Já jsem v pátek vyprázdnila ledničku a odstranila vše nezdravé a opět jsem ledničku v sobotu naplnila hlavně čerstvou zeleninou.

Výhodou je, když jsem doma sama, perfektně ovládám a nemám potřebu jíst sladkosti nebo pečivo. Horší je to, když jsem vpráci a jdu na oběd s kolegy a ti se přede mnou nacpavají deserty a čerstvou francouzskou bagetou! Nebo když mám doma manžela, který miluje pizzu, omáčky a všechny druhy sladkostí!

Při této jarní očistě je velmi důležité pít! Každý den ráno piju čerstvou šťávu z citrónu, zalitou horkou vodou. Denně vypiji tak 2 litry vody nebo kopřivového či mátového čaje.

O víkendu jsem si dala saunu, dvakrát do týdne koupel s detoxikační solí. Každý den si dávám hydroterapii: velmi studenou a velmi teplou sprchou střídám tak po 20 sekundách. Důležitý je také peeling a prokrvení kůže měkkým kartáčem. Prokrvení kůže pomáhá celkové očistě těla!

Nákupní seznam pro jarní očistu:

  • Mrkvový a jablečný džus
  • Čerstvá zelenina: celer, špenát, okurky, avokádo, mrkev, ředkvičky, fazole, cizrna, česnek, cibule, baby rajčátka
  • Čerstvé ovoce: jablka, hrušky, borůvky a ostružiny, citróny
  • Čerstvé bylinky: máta, petržel, tymián, bazalka, koriandr
  • Koření: mořská sůl, skořice, oregano
  • Mandlové mléko (na pití)
  • Celozrnná rýže
  • Bílé ryby, losos, kuřecí a krůtí maso
  • Za studena lisované oleje: sezamový, mandlový nebo kokosové máslo
  • Oříšky a semínka: Lískové a vlašské ořechy, mandle, sezam, slunečnice, kešu
  • Voda
  • Kartáč na tělo
  • Detoxikační koupelová sůl

Moje kamarádka si do koktejlů přidává Chlorelu, zelený prášek, můj žaludek nezvládá Chlorelu, tak ji nepoužívám.

Ale pokud běžně užíváte Chlorelu, tak si ji přidejte na seznam.

Seznam zakázaných potravin:

  • Mléko a mléčné výrobky, zmrzlina, máslo, sýry
  • Červené maso
  • Sója a kukuřice
  • Vše co obsahuje kvasinky
  • Alkohol, káva, černé a zelené čaje, ochucené nápoje
  • Majonéza a kečup
  • Čokoláda a všechny sladkosti
  • Těstoviny a pečivo

Můj jídelníček:

Snídaně:

Na lačno 1dcl citrónové šťávy, zeleninový koktejl. Tady jsou moje recepty:

  • Celer, špenát, jablko, petržel, citrón
  • Celer, jablko, petržel, máta, citrón
  • Celer, špenát, okurka, petržel , citrón
  • Celer , špenát, okurka, jablko, máta, citrón

Koktejly připravuji v mixéru a přidávám tak 2dcl vody.

evaannamarierajče.net

Svačina:

Jablko nebo hruška

Oběd:

Zeleninová polévka s rybou nebo celozrné zeleninové rizoto s bylinkami nebo rýže a ryba (popřípadě kuře nebo krůta). Vždy si dám čerstvý salát. Jednu misku čerstvé zeleniny.

Svačina:

Avokádo nebo mrkev nebo ředkvičky nebo humus nebo avokádové guacamole

Večeře:

Salát z čersvé zeleniny a ryba nebo “sea food”

Vše dochucuji domácím pestem...

evaannamarierajče.net

Tady jsou tři moje recepty na humus, guacamole a pesto:

Humus:

Koupím cizrnu a naložím ji přes noc, ráno ji povařím a pak ji dám rozmixuji se lžící Tahini (sezamová pasta, prodává se v bio obchodech), 3 stroužky česneku, šťávou z 1 citronu, olivovým olejem a mořskou solí. Většinou mám tak půl kila humusu na celý týden. Přidávám si to namísto kečupu nebo tatarky ke všem jídlům

 

Guacamole:

Rozmačkám 2 zralá avokáda s 5 malými “baby” rajčátky, česnekem a šťávou z jednoho citrónu, dosolím mořskou solí.

 

Pesto:

2 šálky čerstvé bazalky rozmixuji s 1 šálkem kešu oříšků a slunečnicových semínek, přidám 3 stroužky česneku, jednu lžíci olivového oleje, čajovou lžičku mořské soli, půl šálku vody. Vše pořádně smíchám a dám do ledničky v malé zavařovačce.

Vykoušejte, pokud jste zdraví a nemáte žádné zdravotní problémy.. Já můžu jen doporučit!

Hlasujte ve finále ankety Blogera roku

Autor: Eva Staníková | středa 6.3.2013 23:32 | karma článku: 8,36 | přečteno: 589x
  • Další články autora

Eva Staníková

Umění Pařížských ulic - "Paris Street Art"

Nemám ráda Pařížské metro. Ke svojí přepravě používám městské kola "Velib" nebo svoje nohy. Nikdy jsem se nenachodila tolik kilometrů městem, jako za poslední dva roky v Paříži! Jakmile skončím v práci, vydávám se pěšky, směr domov a vždy si vyberu jinou uličku nebo náměstí! Jak se tak proplétám městem, tak kromě pekáren, květinářství a tisíce turistů, každý den potkávám nové výtvory neznámých pouličních umělců. Tyto ukázky jsou z ulic a uliček Paříže 1 a 4.

31.5.2013 v 14:21 | Karma: 9,39 | Přečteno: 360x | Diskuse| Kultura

Eva Staníková

Jen na moment žít na francouzském venkovském hradě..

Strávila jsem tři dny na hradě, na francouzském venkově. Jako v pohádce, na hradě ze 13tého století, který je kousek od Lyonu ve Francii. Samozřejmě už to tu jako ve 13tém století nevypadá! Celý hrad byl minulý rok zrekonstruovaný. Interieér je stylizován do francouzského venkovského dekoru. My jsme tu pořádali „team building“ neboli utužování kolektivu s francouzskými kolegy. Francouzský venkov má bohatou historii a také je plný starých hradů a zámků obklopených nádhernými parky a zahradami. Udržování těchto památek vyžaduje silné investice, tak se jejich vlastníci spojili v organizaci, která zrekonstruovala asi 100 hradů po celé Francii a nabízí je za účelem pořádání konferencí a mítinků. Podle mne fantastický podnikatelský záměr! A protože jsem se tu cítila jako doma, tak jsem si pořídila pár obrázků na památku.

29.5.2013 v 16:54 | Karma: 12,96 | Přečteno: 565x | Diskuse| Cestování

Eva Staníková

Den volna v Paříži

Dnes ráno jsem se probudila do krásného slunečného dne, což byl po posledních deštivýh dnech téměř zázrak! A jelikož mám spoustu nevyčerpaných dní volna, kterém mi už bohužel za týden propadnou, rozhodla jsem se alespoň jeden z nich dnes vyčerpat... a skvěle si užít si tento jarní, hřejivý den s mojí kamarádkou Bellou.. Jen tak si posedět v kavárnách, zajít si na výstavu Chagalla a pozorovat důchodce, jak hrají šachy.. Dát si nejlepší krevetovou polévku a nakoupit poslední vychytávky v Čínské čtvrti.. Takový nádherný jarní Pařížský den.. A výstavu Chagalla v muzeu Luxemburg všem vřele doporučuji, trvá až do června...

27.5.2013 v 21:04 | Karma: 11,76 | Přečteno: 572x | Diskuse| Cestování

Eva Staníková

Maminky v Paříži - nejen ke dni matek

Sedím ve svém prázdném pařížském bytě a je tu prázdno, více než obvykle, protože jsem právě odvezla na letiště svoje dvě maminky. Proč dvě maminky? Protože nemám ráda slovo tchýně a manželova máma je i moje maminka, jelikož si to zaslouží! A že jejich návštěva vyšla právě na den matek, je úžasná náhoda.

12.5.2013 v 19:11 | Karma: 11,25 | Přečteno: 432x | Diskuse| Ostatní

Eva Staníková

Skype o mraženém špenátu

Už skoro 10 let žiji v zahraničí, Skype nebo Facebook miluji, protože mne stále udržují v kontaktu s kamarády a hlavně s mojí rodinou.. Máma i táta jsou v důchodu, ale přesto ještě občas pracují na počítači, jsou projektanti a oba velmi aktivně používají internet. Tak si každý týden skypujeme a já zavěšuji fotky na Facebook, aby máma viděla, kde jsem a co dělám. Pravidelně každý týden si jen tak virtuálně povídame 30 až 60 minut.. Třeba o mraženém špenátu..

4.3.2013 v 22:26 | Karma: 9,31 | Přečteno: 475x | Diskuse| Ostatní
  • Nejčtenější

Atentát na Fica. Slovenského premiéra postřelili

15. května 2024  14:56,  aktualizováno  17:56

Slovenského premiéra Roberta Fica ve středu postřelili. K incidentu došlo v obci Handlová před...

Fico je po operaci při vědomí. Ministr vnitra mluví o občanské válce

15. května 2024  19:25,  aktualizováno  23:12

Slovenský premiér Robert Fico, který byl terčem atentátu, je po operaci při vědomí. S odkazem na...

Drahé a rezavé, řeší Ukrajinci zbraně z Česka. Ani nezaplatili, brání se firma

18. května 2024  12:02

Premium České zbrojařské firmy patří dlouhou dobu mezi klíčové dodavatele pro ukrajinskou armádu i tamní...

Fica čekají nejtěžší hodiny, od smrti ho dělily centimetry, řekl Pellegrini

16. května 2024  8:42,  aktualizováno  15:38

Zdravotní stav slovenského premiéra Roberta Fica je stabilizovaný, ale nadále vážný, řekl po...

Pozdrav z lůžka. Expert Antoš posílá po srážce s autem palec nahoru

13. května 2024  18:48,  aktualizováno  14.5 22:25

Hokejový expert České televize Milan Antoš, kterého v neděli na cestě z O2 areny srazilo auto, se...

Mají rakovinu, metastázy a nic nezabírá. Léčba je, ale pacienty by stála miliony

22. května 2024

Premium Muži s metastazující rakovinou prostaty, na kterou už nezabírá jiná léčba, se upínají k poslední...

Zvedneme minimální mzdu o tisíce, drtí predikce Zaorálek

22. května 2024

Sociální demokracie, kdysi nejsilnější strana, vypadla ze Sněmovny a teď se snaží proniknout...

Proč se malým Němcům nedaří v matematice. Ve školství nefunguje integrace

22. května 2024

Premium Vypadá to, jako by němečtí žáci najednou ztratili schopnost počítat. Podle nové studie německé...

Vyhrajte vstupenky na finále MS v hokeji. Máte jedinečnou šanci s iDNES Premium

22. května 2024

Je tady ještě jedna šance, jak získat vstupenky na finále hokejového mistrovství světa! Dvě místa v...

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!

  • Počet článků 14
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 715x
Životní optimistka, která ráda cestuje a užívá si život! Mám štěstí, že moje práce v marketingu je i mým koníčkem! Narodila jsem se v Československu, poslední 2 roky žiji střídavě v Paříži, Londýně a Belgickém Gentu. Miluji dobré jídlo a pití, Ashtanga jógu, běh, surf a wakeboard. Můj sen je učit jógu na Bali.