Pařížské bleší trhy

Zbožňuji být obklopena "velmi užitečnými" maličkostmi a věcičkami, jak můj muž říká "pracholapkami", které ukládám jako památky na svoje dovolené, nebo jako vzpomínky na babičku anebo moje kamarády. A jsem jako v extázi, vždy první víkend v měsíci, jakmile jsou v Saint Paul village (část čtvrti Marais v Paříži 4) bleší trhy, nebo honosněji po francouzsky "Le Brocante"! Nikdy nevěřím, co se dá prodat nebo alespoň nabídnout k prodeji! Moje babička mi o podobných bleších trzích vykládala, když jsem byla malá holka a ptala se jí odkud má tuto kabelku nebo tento náhrdelník. Vždy odpověděla: "To je z blešáku, nové si já nemůžu dovolit!"

Saint Paul Village, česky vesnice Svatého Pavla, není vesnice ani městečko, je to komplex propojených dvorků plných obchůdků se starožitnostmi, galeríí a kaváren s bohémskou Pařížskou atmosférou ve vychytané čtrvrti Marais. Já mám štěstí, protože bydlím jen 2 ulice odtud.

 

evaannamarierajče.net

evaannamarierajče.net

Nejsem žádný odborník na starožitnosti a nejsem ani znalec umění, ale některé z těch věcí vypadají absolutně neesteticky. Můžete najít i skvělé vychytávky za pár euro. Já si koupila 3 broušené skleničky na šampaňské, jednu za 3€!

evaannamarierajče.net

Minule mne zaujaly krásné krajkové bílé šaty, vypadaly jako pěkná noční košile, ale s koženým páskem bych v nich v létě byla „chic“. Ale byly to svatební šaty z 19.století za 550€! Ale teta by mi dala slevu!

evaannamarierajče.net

Trhy jsou plné Pařížanů a turistů, všichni se procházejí, prohlíží si maličkosti nebo sedí v okolních kavárničkách a popíjí kávu nebo víno. Velmi ráda tu trávím svá víkendová odpoledne. Prodejci mají spousty „skutečných“ příběhů o svých nabízených unikátních produktech. Velmi rádi se o ně podělí s každým, kdo má zájem. Jen tak si tam chodím a poslouchám ty příběhy a pak si sednu a dám si skleničku vína a jen nasávám atmosféru tohoto bohémského místa Paříže.

evaannamarierajče.net

evaannamarierajče.net

Ještě lepší je, když se na bleší trhy vydám s kamarádkou Belou, to pak máme obrovskou zábavu při zkoušení starých i nových klobouků, brýlí nebo starodávných kostýmů.

Dost často jsou podobné trhy se starožitnostmi a jinými jen "starými" předměty na různých náměstích nebo ulicích Paříže. A vždy je tam plno lidí, kteří vypadají, že opravdu mají zájem něco koupit!

evaannamarierajče.net

Já jsem u nás doma žádný blešák nikdy neviděla, ale možná se najde v Praze stejně vychytané místo, se skvělou atmosférou jako v Saint Village v Paříži. Máte nějaký tip?

evaannamarierajče.net

evaannamarierajče.net

evaannamarierajče.net

evaannamarierajče.net

evaannamarierajče.net

evaannamarierajče.net

evaannamarierajče.net

evaannamarierajče.net

Autor: Eva Staníková | neděle 24.2.2013 19:52 | karma článku: 16,92 | přečteno: 2101x
  • Počet článků 14
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 715x
Životní optimistka, která ráda cestuje a užívá si život! Mám štěstí, že moje práce v marketingu je i mým koníčkem! Narodila jsem se v Československu, poslední 2 roky žiji střídavě v Paříži, Londýně a Belgickém Gentu. Miluji dobré jídlo a pití, Ashtanga jógu, běh, surf a wakeboard. Můj sen je učit jógu na Bali.